Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!

    Tomasz73, wcześniej byli tylko nie było takich tragedii. a teraz tv po prostu robi nagonkę i tyle :roll:

  • #2
    Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!

    Witam wszystkich na tym forum,
    Nie wiem czy ktokolwiek wie ale od 15.04.2013 wszystkie ASO Skody na przeglądach gwarancyjnych LPG w Skodach Octaviach 1.6 MPI (auta od 2011roku) będzie wgrywać nowy soft który będzie w zależności od obrotów silnika dotryskiwał benzynę lub całkowicie przełączał silnik na benzynę! Ja własnie kupiłem Octavkę i dowiedziałem się o tym w momencie odbioru auta... :? Na "pocieszenie" pan z serwisu powiedział że to wymóg Landi Ranzo i że teraz WSZYSTKIE serwisowane instalacje LPG w autach na gwarancji będa miały wgrywane nowe oprogramowanie które będzie powodować że:
    -do 3100 obr/min - silnik będzie pracował na samym LPG,
    -od 3100 do 4000 obr/min - silnik będzie pracował na LPG + 7% benzyny,
    -pow.4000 obr/min - komputer będzie sie przełączał TYLKO na benzynę!!!
    W praktyce do setki będzie LPG, od 100-130 km/h LPG + benzyna, pow.130-tu tylko benzyna!
    Mnie szlag chce trafić z takim wynalazkiem - jakbym wiedział o tym przed zakupem auta to bym się być może nie zdecydował na zakup Octavii a wybrałbym może Opla Astrę IV lub Chevroleta Cruza na LPG... Ciekawe jak zareagują posiadacze już kupionych Octavii gdy im powiedzą w serwisie że ich dotychczas ekonomiczne auto już takie ekonomiczne nie będzie...
    Przejechałem już 1000 km i średnie spalanie LPG wyszło 9,5 l/100 i silnik łyknął też 7 l benzyny co daje 0,7 l/100.
    Piszę tego posta bo może ktoś coś wie dlaczego tak nas "uszczęśliwiają" tymi zmianami i jak to się ma do bezpieczeństwa??? Sam się łapię na tym że zamiast koncentrować się na drodze to gapię się co chwilę na obrotomierz patrząc czy jeszcze jadę na LPG czy może już na benzynie (żadnych komunikatów o tym fakcie na kostce od LPG nie ma!!!)
    Pozdrawiam forumowiczów!

    Komentarz


    • #3
      Brzmi jak primaaprilisowa rewelacja.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz


      • #4
        Czyli po wizycie w ASO podjazd do jakiegoś serwisu robiącego Landi i wgranie normalnych ustawień. Zakładam, że serwisy nie mają obowiązku robienia tych aktualizacji do najnowszych. Jest to niestety dodatkowa kasa, ale przynajmniej nie będzie później, że "moje MPI pali 8 litrów LPG (+ 3 litry PB)". Jeśli Landi takie superaśne mody wprowadza do prostej instalacji sekwencyjnej, to do bezpośredniego wtrysku LPG w TSI oni dojdą za jakieś 30 lat, i to jeszcze jak kupią patent od konkurencji :diabelski_usmiech.
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz


        • #5
          Może trzeba zapytać u źródła a nie słuchać magików z ASO.

          W Landi udzielają rzeczowych informacji, może w tym coś jest.

          A tak poważnie to zużycie benzyny może być takie bo czasy przejścia z Pb na LPG standardowo są dość długie. Jak jeżdżę po mieście to spalanie Pb miałem też znaczne. Poskracałem czasy przejść na LPG gdy silnik ciepły i już wygląda to lepiej.

          Nikt nie powiedział, że będziemy jeździli za darmo. Mi na razie ekonomicznie pasuje.
          Pozdrawiam GregorS

          Komentarz


          • #6
            Niestety nie jest to primaaprilisowy żart... :? Od tygodnia jeżdżę jak emeryt i jestem mijany przez większość uczestników drogi nie chcąc przekraczać 3100 obr/min. a i tak spalanie wyszło prawie 10 l/100 Jak ktoś nie wierzy w tę "rewelację" to może zadzwonić np. do ASO Emida w Rudzie Śląskiej (lub innego ASO Skody) skąd odbierałem Octavkę. Złapałem się na tę kampanię reklamową w TV że to już niby ostatnie egzemplarze Octavki II z silnikiem 1.6 MPI (102 KM) które są wręcz idealne do LPG. Poprzednia moja Octavka I (Tour '08) bez problemów oblatała prawie 125 tys.km kiedy zdecydowałem się na zmianę na nowszą wersję... Powoli zaczynam żałować tej decyzji bo bym jeździł do tej pory naprawdę ekonomicznie na LPG w całym zakresie obrotów a i 35 tysi zostałoby w kieszeni (nowa kosztowała ~60 tys.PLN)

            Komentarz


            • #7
              No to Qpa.
              Dobrze ze już ASOnic nie ma do mojej Octy - koniec gwarancji.
              Pozdrawiam GregorS

              Komentarz


              • #8
                czytam i nie mogę w to uwierzyć, dobrze że kupiłem 3 letnią i założyłem Staga a nie nową z LPG bo bym musiał gwarancje olać w takim razie innej możliwości nie widze, chociaż ja jeżdzę poniżej 4tys obr raczej ale jak juz przycisne to wole żeby łykało lpg
                Sławka wozi Superb 2 FL
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez slawko80rr
                  i założyłem Staga
                  Nic dodać nic ująć

                  Komentarz


                  • #10
                    bo instalka LR jest słaba i nie wyrabia przy większym zapotrzebowaniu na paliwo. poza tym gdzie wy chcecie zap....ać 130km/h w PL :?: aż tylu autostrad nie mamy... najbardziej rozbawił mnie program o facecie powożącym jakimś fiatem, chyba cubo czy coś. irytował się, że przy 160km/h, jadąc załadowanym autem na lpg, silnik nie ma śmocy. pomogła zmiana na dotrysk Pb, co go nie satysfakcjonowało. rząd powinien ze swojej strony dobić gwóźdź do dechy i podnieść podatek na lpg :diabelski_usmiech
                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                    @ by Tune-up Gdańsk
                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                    Antek

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Tony065
                      poza tym gdzie wy chcecie zap....ać 130km/h w PL
                      ... dla chcącego nic trudnego :diabelski_usmiech
                      Zamieszczone przez Tony065
                      rząd powinien ze swojej strony dobić gwóźdź do dechy i podnieść podatek na lpg :diabelski_usmiech
                      ... niech żyje ON :diabelski_usmiech

                      Komentarz


                      • #12
                        Panowie wiele razy juz pisałam, że ASO, to samo zło, ja już w czasie gwarancji zrezygnowałam z ich usług, dałam naprawić instalacje LPG prywatnie, od tego momentu przejechałam ponad 30 tys. km i zero problemów

                        Komentarz


                        • #13
                          mrfazi, nie róbmy loży szyderców, jak w Muppetach :wink: , bo nas za... gazują. EOT.
                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                          @ by Tune-up Gdańsk
                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                          Antek

                          Komentarz


                          • #14
                            Może chodzi o padające wtryski?

                            Wczoraj byłem na przeglądzie po 15 tyś. km z moją O2 Tour. Ciekawe czy faktycznie wgrali mi nowy soft. W każdym razie o niczym podobnym mnie nie informowano. Muszę to zweryfikować.

                            Rozmawiałem z mechanikiem wykonującym przegląd i powiedział tylko, że bardzo często padają wtryskiwacze gazowe w O2 (ponoć użyto innego stopu, innego metalu w ich konstrukcji). Serwisant stwierdził też, że przykładowo w O1 wtryski były o wiele lepsze i nie było z nimi problemów. Trochę z nim pogawędziłem ale jak już wspomniałem nic nie mówił o nowym sofcie. Dodał, że warto zainteresować się działaniem instalacji jeszcze przed końcem gwarancji, bo koszt wtrysków to ponad 800zł, a w ASO nawet 1000zł.

                            U mnie, póki co, po tym przeglądzie nie stwierdzono żadnych problemów z instalacją. W sumie nie stwierdzono jakichkolwiek problemów z autem, a ja sam też nic nie zgłaszałem niepokojącego. Jednak to jeszcze bardzo niski przebieg, a auto nie ma nawet roku.
                            "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                            O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                            O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                            Komentarz


                            • #15
                              Ciekaw jestem jakie są szanse zrobienia jakiegoś protestu, nie wiem... jakiejś akcji przeciw takim praktykom... Może nagłośnić to jakoś w mediach, może w TVN Turbo (np. w Turbo Kamerze) lub poruszyć to na łamach prasy motoryzacyjnej (Auto Świat, Motor)
                              Jeśli rzeczywiście to wina Landi Renzo jak wynika z poprzedniego postu i relacji mechanika (notoryczne problemy z wtryskiwaczami LPG w O2) to wg mnie powinni wymienić te felerne wtryskiwacze na takie które dają radę w całym zakresie pracy silnika. A tak to jest zwyczajne przerzucanie kosztów swoich błędów na użytkownika ich instalacji! To tak jakbym kupił najnowszy model telewizora renomowanej firmy po czym okazało się że po godzinie 20-tej żeby coś obejrzeć muszę wrzucać np. 5 zł we wrzutnik z boku jak to jest robione w szpitalach...
                              Wg mnie jest to zwyczajne oszustwo i wprowadzanie w błąd klienta który dostaje inny produkt niż ten który zamawiał...

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez oldbrother
                                w Skodach Octaviach 1.6 MPI (auta od 2011roku) będzie wgrywać nowy soft który będzie w zależności od obrotów silnika dotryskiwał benzynę lub całkowicie przełączał silnik na benzynę!
                                Jeśli to prawda, to SAP powinno wywiesić nowe hasło reklamowe - "poczuj się jakbyś miał TSI" (rzecz jasna chodzi o TSI z protezą w formie IV gen z dotryskami, a nie typowe LDPI).
                                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                Komentarz


                                • #17
                                  To w czym problem zrobic samemu downgrade software?
                                  Inline 5 cylinders

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez byq
                                    To w czym problem zrobic samemu downgrade software?
                                    nie każdy ma kabel, program, albo po prostu się boi coś pogrzebać bo zepsuje :wink:

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      oldbrother, To o czym piszesz jest w opcji już nowego softu tzn 3.0 auta taki już miały na koniec 2011 r i możesz samemu to włączyć lub wyłączyć w programie instalacji LR zakładka F1-konfiguracja potem F9 gaz/benzyna i okienko do odhaczenia ENABLE SPLIT FUEL , jeżeli masz tam ptaszka to automatycznie masz udział benzyny i tam masz ustawienia ile procent i przy jakich prędkościach .
                                      Widać inżynierowie z LR próbują coś wydumać by nie było tylu reklamacji na padające wtryski MED .

                                      [ Dodano: Sro 24 Kwi, 13 21:25 ]
                                      Właśnie sprawdziłem najnowszy soft ze strony LR wersja 2.16.9.439 C ma w standardzie odhaczone to co opisałem , wcześniejsze miały to w opcji i nie było to aktywne .

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Wojtenio - chętnie bym się pozbył tych dotrysków benzyny ale auto mam ledwie tydzień, dziś byłem w ASO na pierwszym gwarancyjnym przeglądzie/strojeniu tej instalki przy przebiegu ok 900km. Jak mam w tym grzebać - przecież utracę gwarancję na auto... No i nie mam żadnego softu ani nawet wiedzy kto gdzieś na Śląsku potrafi w instalakach Landi Renzo mieszać. Czy taki soft + kable są drogie (gdzie je kupić) i czy po samodzielnym grzebaniu ASO nie kapnie się że ktoś im mieszał w ustawieniach???
                                        Dzięki za uświadomienie co mam wgrane - mam tylko nadzieję że jakimś sposobem Landi Renzo zostatnie zmuszone do zmiany tego softu lub wymieni same wtryskiwacze na takie które będą w stanie pracować w pełnym zakresie obciążeń...
                                        Może jak się napuści na nich TV i prasę oraz jak się większa liczba oszukanych w ten sposób ludzi zbierze to się ta obecna sytuacja zmieni.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Co do interfejsu to możesz go nabyć na znanym portalu aukcyjnym koszt to chyba coś koło 40 zł a soft masz legalnie ze strony LR można zassać , zmian możesz dokonać samemu ale przy każdej wizycie w ASO powrót do ich ustawień .Program nie rejestruje kiedy były robione jakieś zmiany tak więc śmiało można dłubać .
                                          Cała zmiana to odhaczenie ptaszka w odpowiedniej kolumnie i to wszystko .

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Udogodnienie po raz kolejny.

                                            Tak wiec z super hiper mega instalacji LR w Skodzie tak naprawde to uzytku nadaje sie co ??

                                            Wtryski do bani, bo leca.
                                            Wlew wg. mnie do bani (nie mam juz zamiaru schylac sie do tankowania)
                                            Butla mala - ponoc da sie wieksza o kilka litrow.
                                            Sterownik ??
                                            Reduktor dalej ten wielki IG1, bo to bylby najlepszy element calej instalacji

                                            Masakra
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Wtryski do bani, bo leca.
                                              ogłączyć instalację w ogóle - będą wieczne
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                ogłączyć instalację w ogóle - będą wieczne
                                                szkoda, no co ty- użytkownicy jazdy za grosik tego nie przezyją-takie koszty :diabelski_usmiech
                                                sorki za OT
                                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Ją właśnie siedzę w ASO i czekam na naprawę/sprawdzenie samochodu, bo zgłaszałem telepanie silnika na wolnych obrotach. Zostałem poinformowany o tym, że będzie wgrywany nowy soft dla LPG. Zobaczymy co z tego będzie. Jak będzie chu...o, to pojadę do gazownika z autoryzacja LR i zobaczymy co pomoże.
                                                  Zastanawiam się tylko co to ma dac, taki dotrysk? W ASO wytłumaczył mi gość, że niby chłodzi to wtryski LPG, a ją mu na to, jak ograniczenie przepływy ma je chlodzic, jak to właśnie większy przepływ powoduje lepsze chłodzenie, na to on nie znalazł wytłumaczenia i co? I ch....j! Jak to powiedziałby znany raper znad Pilicy.
                                                  Dowiedziałem się jeszcze, że dotrysk benzyny następuje od prędkości obr. silnika 4200obr/min. Do tej prędkości jest jazda 100% na LPG i gość zapewnił mnie że jest tego pewien (ta... bo uwierzę). Niestety pismaz LR mi nie udostępnił, chc widziałem że je czyta przy mnie, tłumacząc, że jest to dokument wewnętrzny ASO.
                                                  Później napisze jakie miałem wrażenia z jazdy.

                                                  Dobra wróciłem z ASO i ... nic. Żadnej różnicy. Jak telepie czasem tak telepało. W jeździe raczej bez zmian. Z tego co mi typ mówił, to dokonali także sczytania i kasowania błędów i korektę pracy przepustnicy. Mam teraz takie wrażenie jakby komputer pokładowy trochę się gubił w pokazywaniu spalania.

                                                  Po za tym ten dotrysk ma wyglądać tak jak napisał kolega w I-szym poście:
                                                  - >3100obr/min ma być dotrysk ok. 7% Pb.
                                                  - >4200obr/min ma być praca tylko na Pb.

                                                  Jechałem z prędkościami w których obroty były ponad 3100obr/min i nie czułem żadnej różnicy.
                                                  Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                                  http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                                  Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X